Dirt Track Racing – Sprint Cars

Herrasmiesmäisestä ajotyylistä on kerrankin hyötyä. Liian aggressiivisten kuskien lompakot laihtuvat kisojen jälkeen nopeammin kuin Saksan mäkihyppääjät talven lähestyessä, sillä korjauspajalle menee rutkasti käteistä. Huonoimmassa tapauksessa kunnon isku hajottaa oman kaaran kokonaan. Mikä tahansa sijoitus on DNF:ää parempi.

Ole kaksin verroin huolellinen kun ohitat kilpailijoita kierroksella. Hitaampien autojen kuskit ovat vähintään yhtä jääräpäisiä soheloita kuin oikean elämän vastineensakin.

Jos olet saanut hyvän auton kasaan ja pistetilannekin näyttää suotuisalta, vedä puumerkki alle vain lyhyisiin sponsorisopimuksiin. Tällä tavalla et ole sitoutunut mihinkään sopimukseen jos ja kun tuottoisampi tilaisuus tulee vastaan.

Hyvät viritykset ja auton parantaminen paremmilla osilla kannattaa aina. Kummastakaan ei kuitenkaan ole mitään hyötyä, jos et pidä autoasi korjattuna. Muistathan että vain 10 prosenttia yhden alueen vahingosta on korjattavissa silloin, kun kisailu on käynnissä.

Hiellä ja tuskalla tienattua rahaa on turha käyttää sellaiseen, millä ei ole käyttöä. Sprint Carsien kohdalla sellainen juttu on niinkin yksinkertainen kuin jarrut. Niihin on siis turha panostaa.

Mikäli olet saanut hankittua viritysosilla kunnon auton, jolla on hyvä ajaa ja joka pärjää mainiosti kilpailuissa, älä kiirehdi sen myymisessä kalliimman auton saamiseksi. Uusi hieno auto kun saapuu kuitenkin tehdaskunnossa, joten se on yleensä hitaampi ja heikommin käsiteltävä kuin täysin viritelty ajokkisi.

Lisää aiheesta